مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

دسته بندی: عمومی

2020/09/23


گذراندن مدارج تحصیلی بالاتر در خارج از کشور یک موفقیت بزرگ و یک تجربه تغییر دهنده برای زندگی هر دانشجو می باشد، اما اغلب اوقات هزینه های زیادی را نیز به همراه دارد. اگر به دنبال یک مقصد ایده آل در خارج از کشور هستید، جایی که می توانید دوره تحصیلات تکمیلی خود را در اروپا دنبال کنید و از شهریه کم و به طور کلی هزینه های زندگی کم بهره مند شوید، این مقاله را بخوانید.

با افزایش هزینه های تحصیل، بسیاری از دانشجویان با ثبت نام در دوره های تحصیل در خارج از کشور و برنامه های مبادله، از فرصت های بین المللی استفاده می کنند. قبل از اقدام برای اپلای، مهم است که هزینه ها و مزایای هر کشور و دانشگاه را بسنجید. کالج و دانشگاه، زمانی برای یادگیری و اکتشاف است، و گرچه می تواند سخت باشد، اما به خاطر بار مالی شهریه و وام های دانشجویی از آن صرف نظر نکنید. مطمئن شوید که هزینه های زندگی در شهر دانشگاه مورد علاقه خود را از قبل می دانید، و به یاد داشته باشید که تحصیلات شما باید اولویت اول شما باشد. حال ببینیم ارزان ترین مقصد اروپایی برای دانشجویان اینترنشنال کدامند؟

ایتالیا تحصیل در برخی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا 

ایتالیا کشوری مقرون به صرفه برای زندگی و گشت و گذار است، به همین دلیل سالانه هزاران دانشجو و توریست بین المللی را به خود جذب می کند. ایتالیا محل استقرار قدیمی ترین دانشگاه در اروپاست، دانشجویان در ایتالیا می توانند در بسیاری از مقاطع تحصیلات تکمیلی جالب ثبت نام کرده و از شهریه مقرون به صرفه و هزینه های پایین زندگی بهره مند شوند.

متوسط ​​شهریه در ایتالیا: 0 - 2،000 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی)

متوسط ​​هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ: 900 - 1500 یورو در ماه

متوسط ​​هزینه های زندگی در شهرهای دانشجویی (پیزا ، پادووا ، تورین): 600 - 1100 یورو در ماه

هزینه ها شامل مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی، هزینه های مسافرت و سرگرمی است.

 

آلمان - آموزش با کیفیت برای همه

آلمان یکی از مقاصد برتر تحصیلی در اروپا است، زیرا دانشگاه های آلمان به دلیل آموزش کلاس جهانی و فرصت های تحقیقاتی پیشرفته، که به عنوان بخشی از برنامه کارشناسی ارشد ارائه می شود، مشهور هستند. در آلمان، شما می توانید حدود 300 دانشگاه که 10 تا از آنها، بین 10 دانشگاه برتر جهان هستند را پیدا کنید، با بیش از 900 مدرک بین المللی کارشناسی ارشد برای انتخاب. در برخی از شهرهای آلمان ممکن است هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی بیشتر باشد. با این حال، از نظر هزینه های تحصیل، آلمان کشوری بسیار مقرون به صرفه است.

متوسط ​​شهریه در آلمان: 0 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی)

هزینه های اداری: 100 - 350 یورو در هر ترم

هزینه های متوسط ​​زندگی: 800 - 1100 یورو در ماه

هزینه ها شامل مسکن، خورد و خوراک، قبوض، بیمه درمانی، فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی است.

 

فرانسه - یک مقصد تحصیلی نمادین بین المللی

فرانسه یک مقصد جذاب برای تحصیل در خارج از کشور است که به ویژه توسط دانشجویانی که عاشق فرهنگ فرانسه هستند ترجیح داده می شود. فرانسه با تعداد زیادی موسسات آموزش عالی، که در بیش از 40 شهر آن وجود دارند، کشوری مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور است.

متوسط ​​شهریه در فرانسه: 170 - 650 یورو در سال تحصیلی

هزینه های متوسط ​​زندگی: 700 - 950 یورو در ماه

هزینه ها شامل مسکن، خورد و خوراک، مسافرت، سرگرمی و حمل و نقل می شود.

البته شهریه دکترای مهندسی یا پزشکی کمی بالاتر است، بین 450 تا 600 یورو در سال.

 

اسپانیا - مقصد تحصیلی خوش آب و هوا و جذاب

اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه ای، مردمی مهربان، قیمت های مناسب و عدم الزام به یادگیری مهارت های زبان اسپانیایی، یک کشور جذاب برای دانشجویان بین المللی است. با بیش از هفتاد دانشگاه برای انتخاب، شما به احتمال زیاد می توانید یک مدرک تحصیلات تکمیلی مناسب در اسپانیا پیدا کنید.

متوسط ​​شهریه در اسپانیا: 300 - 3،500 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی، برای دانشجویان بین المللی)

هزینه های متوسط ​​زندگی: 600 - 1000 یورو در ماه

اینها شامل تمام هزینه های ماهانه شما مانند غذا، قبوض، فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی می شود.

در برخی از شهرهای اسپانیا با این مبلغ می توانید هزینه های اقامت را نیز تأمین کنید.

 

لیتوانی - آموزشی غنی، با هزینه های زندگی مقرون به صرفه

این کشور محل استقرار بیش از پانزده موسسه آموزش عالی است که تعداد قابل توجهی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را نیز ارائه می دهند. لیتوانی یک کشور اروپایی کمتر شناخته شده است، که سالانه بیش از 3000 دانش آموز بین المللی را پذیرا است. دانشگاه ها در لیتوانی بر جنبه نظری و عملی آموزش متمرکز هستند و به دانشجویان امکان انجام کار آموزشی، حرفه ای یا علمی را می دهند.

متوسط ​​شهریه در لیتوانی: 1،150 - 5،000 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی)

هزینه های متوسط ​​زندگی: 200 - 380 یورو در ماه

هزینه های زندگی در لیتوانی در بین دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم است. ویلنیوس، پایتخت استثنائی این کشور که در آن هزینه های زندگی می تواند به 850 یورو در ماه برسد.

هزینه های ذکر شده شامل مسکن، مواد غذایی، فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی است.

 

مجارستان - یک کشور زیبای اروپای شرقی مقرون به صرفه

با پوشش طیف گسترده ای از گزینه های تحصیل، هزینه های نسبتاً کم زندگی و فرهنگی شلوغ، در مجارستان، دانشجویان می توانند آموزش عالی آکادمیک دریافت کنند.

متوسط ​​شهریه در مجارستان: 1،000 - 8،000 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی)

هزینه های متوسط ​​زندگی: 350 - 550 یورو در ماه، که شامل مسکن، خورد و خوراک، مسافرت، سرگرمی و فعالیت های اجتماعی است.

 

پرتغال شهریه هایی بسیار کم و مناظر شگفت انگیز

پرتغال دارای 5 دانشگاه در رتبه بندی های برتر جهانی است، نقطه قوتی عالی برای یک کشور نسبتا کوچک. دانشگاه های پرتغال در کنار اینکه مقصد جذابی برای دانشجویان بین المللی هستند، دارای یک سنت طولانی مدت در آموزش عالی هستند.

متوسط ​​شهریه در پرتغال: 500 - 1500 یورو در سال تحصیلی

هزینه های متوسط ​​زندگی: 500 - 750 یورو در ماه

هزینه های زندگی شامل محل اقامت، خورد و خوراک، سرگرمی و فعالیت های اجتماعی است.

 

تحصیل در اروپا لزوماً گران نیست!

چه در مورد هزینه های تحصیل و چه در مورد هزینه های زندگی نگران باشید، کشورهای اروپایی وجود دارند که می توانید در عین حال با داشتن تحصیلات عالی، تجربه یک تحصیل مقرون به صرفه را در آن پیدا کنید.

صرف نظر از موقعیت آکادمیک یا شغلی، پیگیری تحصیلات تنها در طولانی مدت به شما کمک می کند. اگر درباره شروع یک دوره تحصیلات تکمیلی تردید دارید، به عنوان مثال می توانید مدرک آنلاین را به صورت نیمه وقت دریافت کنید. شما می توانید انعطاف پذیری برنامه موجود خود را حفظ کنید و یک مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد معتبر در آمریکا دریافت کنید که بدون شهریه است! در بسیاری از کشورها در سراسر اروپا، تحصیل برای دانشجویان اروپایی رایگان است، چندین مورد از آن ها برای دانشجویان بین المللی نیز شهریه رایگان یا بسیار تخفیف ارائه می دهند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اروپا، یکی از مهمترین اقداماتی که می توانید برای آماده سازی انجام دهید، درک هزینه های زندگی و یافتن گزینه های ارزان تحصیل در دانشگاه مقصد شما است. در نظر بگیرید به عنوان مثال هزینه حمل و نقل، مسافرت و اینکه با استفاده از خدمات غذاخوری دانشگاه می توانید در وعده های غذایی صرفه جویی کنید. به یاد داشته باشید که هزینه های تحصیل ممکن است سخت و طاقت فرسا به نظر برسند، اما بورسیه ها و کمک های مالی زیادی نیز در دسترس هستند.

 

 

 همچنین می توانید برای کمک به تأمین مالی تحصیلات خود در خارج از کشور، صفحه بورس های تحصیلی سایت اپلای پلاس را بررسی کنید.

 

 


دیدگاه کاربران